Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Η Σαρακοστή & η νηστεία

Πήραν φωτιά τα νηστήσιμα κασέρια

Αρχισε η Σαρακοστή & πήραν φωτιά τα γεροντικά, τα νηστήσιμα κασέρια & οι αναλύσεις "θεουσών" & μη, μέχρι σημείου προτροπής σε διατυμπανισμό νηστείας ως "ομολογία πίστης", ξεκόβοντας όπως συνηθίζουν αποσπασματικά κείμενα & φράσεις επίσημες αλλά & ¨"Γεροντικές".
Για να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους θα παραθέσω αυτούσιο ένα κείμενο του Αποστόλου Παύλου:

ΙΔ´\ΤΟΝ δὲ ἀσθενοῦντα τῇπίστει προσλαμβάνεσθε, μὴ εἰς διακρίσειςδιαλογισμῶν. 2 ὃς μὲν πιστεύει φαγεῖνπάντα, ὁδὲ ἀσθενῶν λάχαναἐσθίει.3 ὁ ἐσθίων τὸνμὴ ἐσθίοντα μὴἐξουθενείτω,καὶ ὁμὴ ἐσθίων τὸνἐσθίονταμὴ κρινέτω·ὁ Θεὸςγὰρ αὐτὸν προσελάβετο.4 σὺ τίςεἶ ὁκρίνων ἀλλότριον οἰκέτην;
προς ρωμαιους επιστολή.
Σε άλλα σημεία ο ίδιος ο Χριστός όταν τον ερώτησαν οι Φαρισαίοι γιατί δεν τηρεί ο ίδιος & οι μαθητές του τις νηστείες, είπε "Δεν μπορείτε να βάλετε σε παλιό ασκό καινούργιο κρασί γιατί & ο ασκός θα σκιστεί & το κρασί θα χυθεί"
Σε άλλο σημείο λέει ότι "δεν μολύνουν απέναντι στον Θεό τα εισερχόμενα από το στόμα τα οποία καταλήγουν στον αφεδρώνα, αλλά τα εξερχόμενα από το στόμα που κατατρώγουν τις σάρκες των αδελφών σας"
Σε άλλο σημείο λέγει "όταν νηστεύεις να καλωπίζεσαι για να μην σε παίρνουν είδηση οι άνθρωποι" Το ίδιο σύστησε για την ελεημοσύνη & την προσευχή, να γίνονται εν κρυπτώ.Στους μακαρισμούς αναφέρονται οι "προϋποθέσεις" εισόδου των ανθρώπων στην Ουράνια Βασιλεία. Πουθενά δεν αναφέρεται η νηστεία.
Τέλος με δεδομένο ότι οι Εβραίοι είχαν καθορισμό κρεάτων ως καθαρών & ακάθαρτων, ο Χριστός μιλούσε ανάλογα.
Ο Απόστολος Παύλος σε μιά επιστολή του προς Τιμόθεο αναφέρει για κάποιους ψευδοδιδασκάλους οι οποίοι θα προτρέπουν τους ανθρώπους σε αποχή από τροφές & συστήνει "φεύγετε μακρυά από αυτούς".Τέλος νηστεία σημαίνει δεν τρώω καθόλου ή ελάχιστα όσο για να ζήσω. Ποιός αποφάσισε τι είναι νηστήσιμο & τι αρτήσιμο; Ενας που τρώει ένα κουβά όσπρια, φρούτα & λάχανα, & ένας που τρώει ένα κομμάτι ψωμί & λίγο τυρί, ποιος νηστεύει από τους δυό;Ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι σε καιρό νηστείας οι γυναίκες πρέπει να αποδεσμεύονται από τον αχό της κατσαρόλας. Με τις νηστήσιμες συνταγές μαγειρικής το αντίθετο συμβαίνει.Συμπέρασμα: Η ισορία της νηστείας είναι προσωπικό ζήτημα ενός εκάστου & δεν προσφέρεται ως θέμα για συζήτηση, Τέλος.
Ιάκωβος Τίγκας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου